Kuruluş
Madde 5- Siirt Üniversitesi Bilgi İşlem Daire
Başkanlığı, 29.05.2007 tarih ve 26536 sayılı Resmi Gazete ’de yayımlanan 2809
sayılı kanunun Ek-75 maddesi kapsamında 2007 yılında kurulmuştur.
Teşkilat
Madde 6- Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı bir
Başkan, Teknik ve İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü, Sistem ve Ağ Şube Müdürlüğü,
Yazılım ve Web Programlama Şube Müdürlüğü ‘nden oluşur.
Bilgi İşlem Dairesi
Başkanlığının Görevleri
Madde 7- Bilgi İşlem
Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;
a)
Üniversitenin merkez ve taşra birimleriyle
(Rektörlük, Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, Araştırma Merkezleri ve diğer
birimler) işbirliği yaparak bilgi işlem sistemini kurmak, işletmek, bakım ve
onarımlarını yapmak veya yaptırmak, bunlara ait hizmetleri ilgili birimlerle
birlikte yürütmek,
b)
Bilgi işlem projeleri ile ilgili olarak
Üniversite birimleri arasında koordinasyon ve işbirliği esaslarını belirlemek,
c)
Rektörlük merkez ve taşra birimleriyle bilgi
teknolojileri kapsamında, bilişim ve elektronik sistemlerinin temin, tesis,
bakım ve onarımlarına ilişkin Üniversite tarafından belirlenen ilkelere paralel
olarak düzenlemeler yapmak, gerekli görülen hallerde bakım ve onarım işlerini
yapmak veya yaptırmak,
d)
Bilişim teknolojisindeki gelişmelere uygun
olarak elektronik bilgi, belge ve iş akışı düzenini kurmak, buna yönelik
projeleri geliştirmek ve uygulamak veya uygulatmak,
e)
Üniversitenin görev alanına giren konularda
ulusal ve uluslararası kapsamda, sistemler arası çevrim içi ve çevrim dışı veri
akışı ve koordinasyonu sağlamak,
f)
Eğitim İstatistik Birimi ile işbirliği
yaparak merkez ve taşra teşkilatında bilgisayar kullanacak personel eğitimin de
destek sağlamak,
g)
Gelişen bilişim teknolojisini izlemek ve
bunların Üniversite bünyesine aktarımı konusunda görüş ve önerilerde bulunmak,
h)
E-devlet projeleri geliştirmek, işletmek,
denetlemek ve diğer birimlerce yapılacak projelere yardımcı olmak ve
koordinasyonu sağlamak,
i)
Üniversitenin merkez ve taşra
teşkilatlarının internet üzerinden bilgi paylaşımı, bilgi toplama, yayınlama ve
e-posta v.b. iş ve işlemleri için gerekli çalışmaları yapmak ve uygulamak,
j)
Üniversitenin veri ve bilgilerinin
güvenliğini sağlamak, veri güvenliği politikaları oluşturmak, geliştirmek ve
Üniversite çalışanlarına ile öğrencilerine bunları duyurmak,
k)
Veri güvenliği politikalarının uygulanmasını
izlemek, ölçmek ve denetlemek,
l)
Üst amirlerin vereceği diğer görevleri
yapmaktır.
Daire Başkanının
Görevleri
Madde 8-
Daire Başkanının görevleri; bu yönerge ve ilgili mevzuatlar çerçevesinde
Başkanlığa verilen görevlerin düzenli, hızlı, etkin ve mevzuata uygun
yürütülmesini sağlamaya yönelik olmak üzere;
a)
Her türlü düzenleyici tedbirleri almak ve
uygulamak,
b)
Disiplini ve birimler arası koordinasyonu
tesis etmek,
c)
Çalışmalara, personele ve hizmet
donanımlarına yönelik denetimlerde bulunmak,
d)
Hizmetle ve personelle ilgili iyileştirici
tedbirler geliştirmek, uygulamak ve üstlerine önermek,
e)
Görev alanına giren konularda bilişim ile
ilgili politikalar belirlemek, uygulamak; birimler arasında düzenli çalışmayı
sağlamak,
f)
Başkanlık ödenek ve kadro ihtiyaçlarını,
gerekçesi ile birlikte Genel Sekreterlik makamına sunmak,
g)
Kanun ile kendisine verilen ve üst amirlerin
vereceği diğer görevleri yapmaktır.
Şube Müdürlerinin Görevleri
Madde 9- Şube
Müdürlerinin görevleri şunlardır;
a)
Sorumlu olduğu şubenin çalışmalarını takip ve
koordine etmek, denetlemek; düzenli, hızlı, etkin ve mevzuata uygun olarak
yürütülmesini sağlamak,
b)
Bilgi işlem teknolojisindeki gelişmeleri
izlemek, yeni teknolojilerin Üniversitenin ve Bilgi İşlem Dairesinin
bünyesindeki çalışmalara uygulanabilirliğini araştırmak,
c)
Proje çalışmalarını kolaylaştırmak amacıyla, tüm
proje tasarımı, geliştirme ve uygulama çalışmalarını, Bilgi İşlem Dairesi
Başkanlığı tarafından belirlenmiş standart, ilke ve yöntemlere uygun olarak
gerçekleştirilmesini sağlamak,
d)
İş dağıtımı yapmak, yetki ve sorumlulukları
tespit etmek, çalışma prensiplerini belirlemek ve disiplini tesis etmek,
e)
Kaliteli hizmet anlayışını geliştirmek,
verimliliği artırıcı düzenlemeler yapmak, uyum içerisinde çalışılmasını
sağlamak,
f)
Hizmetle ilgili iyileştirici tedbirleri
geliştirmek ve üstlerine önermek,
g)
İhtiyaç tespitine yönelik bilgi toplamak ve
analizler yaptırmak, sonuçlarına dayalı olarak tasarımlar ve uygulamalar
geliştirilmesini sağlamak,
h)
Başkanlık dışında üretilen yazılımlara yönelik
araştırma yapmak ve denemeler yapılmasını sağlamak,
i)
Daire Başkanının vereceği diğer görevleri
yapmaktır.
Teknik ve İdari Hizmetler Şube Müdürlüğünün Görevleri
Madde
10- Teknik ve İdari Hizmetler Müdürlüğünün görevleri şunlardır;
a)
Başkanlık personelinin gerekli kişisel ve
özlük bilgilerinin derlenmesi, her türlü izin, istirahat, geçici görev ve
benzeri konulardaki kayıtları yürütmek,
b)
Gelen ve giden evrak kayıt, evrakların
dosyalanması, arşiv işlerini yürütmek, arşivlenmesi konusunda gerekli
tedbirleri almak ve uygulamak, daire içi, kurum içi ve kurum dışı evrak akışını
ve yazışmaları usulüne uygun olarak sağlamak,
c)
Başkanlık faaliyetlerini kapsayan iş ve
işlemlerle ilgili stratejik plan, bütçe, muhasebe personel, araç ve benzeri
idari faaliyetleri planlamak, yapmak veya yaptırmak,
d)
5018 sayılı kanun ve ilgili yönetmelik
uyarınca başkanlık taşınır kayıt (Devir giriş- çıkış, zimmet, taşınır işlem
fişi vb.) işlemlerinin yapılması ve yıl sonu hesaplarının ilgili kurumlara
gönderilmesi,
e)
Dairenin randevu, ziyaret, toplantı, günlük
program, ulaşım ve muhabere işlerine ilişkin sekretarya hizmetlerini görmek,
f)
Üniversitede düzenlenen her türlü uygun
duyuru ve etkinliği e-posta yoluyla akademik ve idari personele duyurmak,
g)
Toplu e-posta gönderme işlemlerinde
kullanılmak üzere protokol e-posta listelerini güncel tutmak, akademik
personele vekil sunucu (Proxy Server) ayarlarını tanımlamak,
h)
Üniversite içi uç kullanıcıların sorunlarına
doğrudan çözüm bulmak ve bu çözümleri bir üst amire iletmek,
i)
Gerekli idari ve teknik malzemelerin
teminini, satın alma ve dağıtımı işlemlerini yapmak veya yaptırmak ve
kesintisiz hizmet alınmasını sağlamak,
j)
Sarf malzemelerinin stokunu izlemek, yedek
parça ve yan ürünlerin hizmeti aksatmadan teminini sağlamak ve takip ettirmek,
k)
Üniversite bünyesinde kullanılan bilgisayar
ve donanım ürünlerinin kurulum, bakım, onarım ve benzeri teknik destek
hizmetlerini sağlamak,
l)
Eğitimlerin verilmesi için Genel Sekreterlik
Makamına bağlı diğer birimler ile koordineli çalışarak gerekli yazışmaları
yapmak,
m)
Çalışma ofislerinde kullanımı tamamlanan
arşivlik malzemenin depolanıp birim arşivine devir ve teslimini sağlamak,
n)
Kısmi zamanlı öğrenci alıp, birimimizde
eğitim meslek tecrübesi kazandırmak,
o)
İhtiyaç tespitine yönelik bilgi toplamak ve
analizler yaptırmak, sonuçlarına dayalı olarak tasarımlar ve uygulamalar
geliştirilmesini sağlamak,
p)
Başkanlık dışında üretilen yazılımlara
yönelik araştırma yapmak ve denemeler yapılmasını sağlamak,
q)
Üniversite bünyesinde kullanılan tüm
güvenlik kamera sistemlerinin kurulum, bakım,, onarım ve benzeri teknik destek
hizmetlerini sağlamak,
r)
Üniversite bünyesinde kullanılan Elektronik
Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden tanımlamaları yapmak, kullanıcı istek ve
sorunlarını çözümlemek, teknik ve idari destek vermek, e-imza başvurularını
sonuçlandırmak,
s)
Daire Başkanı tarafından verilen diğer
görevleri yapmaktır.
Ağ ve Sistem
Yönetim Şube Müdürlüğünün Görevleri
Madde 11- Ağ ve Sistem Yönetim Şube Müdürlüğünün
görevleri şunlardır;
a)
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı bünyesinde
kurulu olan ve tüm Üniversite birimlerine hizmet veren ana bilgisayar ve
sunucular ile bu sistemlere bağlı olan donanımların sorunsuz bir şekilde
işletilebilmesi için gerekli tüm önlemleri almak, iş prosedürlerini
geliştirmek,
b)
Kampüs Ağ topolojisinin çıkartılması, Hizmet
içi periyodik eğitimlerle birim çalışanlarının ve son kullanıcıların
kullandıkları sistemde neyi nasıl yapmaları gerektiği hakkında bilinçlendirmek,
c)
Kampüslere yeterli hız ve bant genişliğinde,
kesintisiz internet erişiminin sağlanmak, sanal ağlar oluşturularak internet
trafiğini optimize etmek,
d)
İnternet kullanım trafiğinin merkezi
sistemde sürekli gözlemek, hataların analiz edip raporlamak, aktif cihazların
performans takibini yaparak problemli noktalara operasyon yapılarak dinamikliği
sağlamak,
e)
Sistem sunucu, bilgisayar ve donanım
ihtiyacını belirlemek, kurulumu ve dağıtımı konularında uygulama planlarını
hazırlamak,
f)
Sistemin sağlıklı ve emniyetli çalışmasını
sağlayacak tedbirleri almak, Firewall politikalarını belirlenmek ve yönetmek,
g)
Bilgi gizliliğini, güvenliğini ve kişisel
mahremiyetin korunması konusunda gerekli tedbirleri almak,
h)
Sunucu ve kullanıcı bilgisayarların içeriden
ve dışarıdan her türlü yetkisiz erişime ve benzeri tehditlere karşı korunması
için gerekli tedbirleri almak,
i)
Bilgisayar iletişim ağını planlamak,
tasarlamak ve kurmak, performans iyileştirme çalışmaları yapmak,
j)
Üniversite içinde var olan ve yeni kurulan
birimlere internet ve ağ bağlantıları kurulması, oluşan arızalara yerinde ve
zamanında müdahale edilmesi ve sorunların çözümüne yardımcı olmak,
k)
Bilgisayar iletişim ağının kurulumu,
yönetimi, işletimi ve güvenliği konularında planlama çalışmaları yapmak,
l)
Sistemde tutulan verilerin belirlenen
periyotlarla yedeğinin alınmasını sağlamak ve alınan yedekleri güvenli bir
şekilde muhafaza etmek,
m)
Bilişim hizmetlerinde kullanılan, sistem
altyapı cihazları ile ilgili olarak periyodik bakım, kontrol, arıza, yeni alım,
teknik şartname hazırlanması gibi işleri gerektiğinde yapmak, yaptırmak veya
destek vermek,
n)
Üniversitenin akademik ve idari birimlerinin
bilgisayar ve çevre birimlerine ait minimum standartları oluşturmak, teknik
şartname hazırlamak, güncellemek Başkanlığın internet sayfasının yayınlanmasını
sağlamak,
o)
Üniversite birimlerindeki uç kullanıcıların
sorunlarına doğrudan çözüm bulmak, bu çözümleri bir üst amire iletmek,
p)
Birimlerden gelen arızalı donanımların arıza
listesini veri tabanında tutmak ve sağlıklı bir şekilde takibini yapmak,
q)
Daire Başkanı tarafından verilen diğer
görevleri yapmaktır.